Tweede week alweer voorbij! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu Tweede week alweer voorbij! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu

Tweede week alweer voorbij!

Door: michellebleijerveld

Blijf op de hoogte en volg Michelle

17 September 2011 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hee Allemaal!

Hier weer even een verhaaltje uit het warme Phalaborwa!
Inmiddels zit ook de tweede week er alweer op.. Tja, het gaat snel!

Deze week vooral veel bij de "laundry" (wasserette) gewerkt! Niet echt heel boeiend kan ik je zeggen, maar ook dat moet helaas gebeuren! Je kent die reclame van KitKat toch wel "Feel like machine, take a KitKat!" Nou.. Ik had heel wat Kitkat kunnen gebruiken afgelopen week!! Het enige wat je daar doet is de was in de machine, de was uit de machine, de was in de droger, de was uit de droger, de handdoeken opvouwen en het beddengoed door een "strijk machine" duwen.. Maar wat ik al zei, ook dit zijn dingen die bij het toerisme horen!

Vandaag heb ik geholpen bij een kinderfeestje! (Ja, die kunnen hier ook gegeven worden!) Meisje van 11 gaf hier haar feestje voor 5 meiden! Dus het was een klein clubje! Maar wat een gezellig mensen! Gezellig met die meiden cakejes versierd en spelletjes gedaan in en rond het zwembad (kon zelf helaas niet zwemmen, want ik had geen zwemkleding aan!! Too bad...) Verder hebben we nu 8 liter vruchtensap in de koelkast staan in het "staff-house" omdat de moeder het niet mee wilde nemen naar huis.. (En wij Hollandes, knieperts als we zijn, vinden dat natuurlijk zonde om weg te gooien!!) Dus ik hoef de komende week geen drinken te halen!

Verder hebben Joey en ik afgelopen dinsdag Katharina hier ontvangen bij Sefapane! Dus nu zijn we eindelijk "compleet" en heb ik mijn kamergenootje! Ze kwam hier alleen aan zonder koffer..... De mensen op het vliegveld in Johannesburg hadden haar niet gezegd dat ze haar bagage ZELF moest ophalen en opnieuw moest inchecken als ze naar een binnenlandse vlucht ging, maar gelukkig was de koffer de volgende dag ook hier in Phalaborwa! Ook hebben Joey en ik nog de ochtend safari gedaan en weer heeeeel veel mooie dieren gezien! Vooral de olifanten en giraffen hadden er zin in die dag! En aangezien we alle safari's (die ze hier aanbieden) allemaal een keer gratis mogen doen, gaan we nog heel veel meer mooie dieren zien!

Nou, volgens mij was dat het zo ongeveer wel weer voor deze week!
Anders heb ik ook niets meer te vertellen als ik thuis kom en dat zou ook zonde zijn hè! Haha..

Heel veel liefs!

Ps. sorry, als er typ foutjes inzitten, maar op de één of andere manier is m'n lettertyp op internet echt heeel klein en kan ik het dus niet echt heel goed lezen! Joey maar eens even vragen of hij weet hoe we dat op kunnen lossen!!

Tjuuuuus!!

  • 17 September 2011 - 21:47

    Chantal:

    Hee meid,

    Wat goed te lezen dat je het helemaal naar je zin hebt in het warme Afrika! Geniet ervan!

    xxLiefs

  • 18 September 2011 - 06:39

    Maarten:

    zondagmorgen half negen
    ik lees jou bericht met een tikje jalousie,
    het komt hier nl. met bakken uit de hemel. misschien komen er binnenkort wel wat walvissen voorbij. hebben wij ook eens wat.
    ps. zeg ze maar dat we in vaassen wasserettes zat hebben dus dat je daar geen stage in afrika voor loopt.
    hou je haaks.
    groet marjan en maarten

  • 18 September 2011 - 07:37

    Oompie:

    Dat was weer een enerverend weekje.
    Inderdaad zoals Maarten al schrijft kan ik Vaassen ook wel zorgen voor een beetje was. Ben je de Big Five al compleet tegen gekomen?? Vanuit Vaassen is er verder niet zoveel te melden. Nou maak er volgende week maar weer een super week van en ik wacht weer met spanning op je volgende verhaal. Liefs je Oompie

  • 18 September 2011 - 08:29

    Helmie:

    Ha, meiske, hier is alles oké. Je zult al wel meegekregen hebben dat we hier nog steeds rotweer hebben. Dus wat de zon betreft zijn we wel een beetje jaloers. We zijn met het koor druk bezig met het repeteren voor 12 november. Binnenkort komt Marijke van de choreografie weer om ons (en vooral Henny en mij) leuke pasjes te leren. Ook zo fijn dat we steeds zo vooraan moeten staan...Maar wel weer leuk, ergens naar toe werken.
    Groetjes!

  • 18 September 2011 - 09:16

    Annemmiek:

    Lieve schat , wat een week in de wasserette wasje er in en er uit phoee nee dat is niet het werken wat je gewend bent in Nederland of bij Rossum . Maar ben blij te lezen dat je geniet van alles vooral de Safari 's .Ben wel jaloers op je het is zo geweldig daar . Geniet lekker en wat is je werk voor volgende week?? Dikke kus

  • 21 September 2011 - 11:37

    Jacqueline:

    Ey nichtje! ben blij dat je het na je zin hebt! Geniet er van !! kus

  • 23 September 2011 - 17:14

    Leadwood:

    Hallo Michelle,

    Hier een berichtje van de ‘Leadwood people’. We zijn morgen alweer 2 weken thuis en niet alleen het weer went niet, maar ook het relaxte en verwende wereldje in de Sefapane Lodge missen we ontzettend. Als je weer eens in de keuken staat, wil je dan eens kijken of je het recept van die heerlijke Bobotie kunt ontfutselen? ;-) En bestel eens een mocktail in de Tusk Bar, bij die jongen die op Will Smith lijkt haha, die maakt namelijk de beste cocktails en mocktails. Geniet maar van alle leuke belevenissen en veel succes.

    De groetjes, ook aan Joey,

    Hannie, Johan en Evelyn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Michelle

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 25525

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Stage in Zuid-Afrika

13 Augustus 2016 - 30 November -0001

Au pair - Australie, Sydney

Landen bezocht: