Op de helft en heel erg warm! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu Op de helft en heel erg warm! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu

Op de helft en heel erg warm!

Door: michellebleijerveld

Blijf op de hoogte en volg Michelle

15 November 2011 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hee Allemaal,

Het heeft weer even geduurd, maar daar was ik weer! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt heel veel bijzonders heb mee gemaakt de laatste tijd, dus vandaar dat het weer wat langer heeft geduurd met een nieuw verslagje! Maar.. Hier is ‘ie dan!

Ik geloof dat m’n laatste verslagje en foto’s van de “Blyde River Canyon safari” waren, dus ik zal eens even bedenken wat ik daarna allemaal weer gedaan heb.. Om te beginnen vieren ze hier in Zuid-Afrika blijkbaar Halloween en daar konden dus ook wij níét onderuit komen! Het was alleen een beetje jammer dat we alle drie eerst moesten werken, dus na het werk was het snel snel snel.. Katharina was als duivel, Samantha was als heks, Karoline was als piraat, Joey was als rockster en ik was als elfje! Best grappig hoor! Het was alleen niet heel druk daar waar we heen gingen, maar het was er wel bloedheet.. Bah, alles plakte!!

De volgende ochtend moest ik er echter wel weer om 5.00uur uit en als je dan pas om 02.00uur in je bed ligt is dat niet echt een pretje kan ik je zeggen… Eerst moest ik gewoon helpen met het ontbijt buffet, maar van 9.00 tot 11.00 mocht ik even naar huis! Dit omdat ik ’s middags nog een kinderfeestje had (ja, ook nog) en dus langer door zou werken en anders te veel uren zou maken! ’s Middags dus nog een kinderfeestje, met maar liefst 16 kleine kinders en die hebben zich weer prima vermaakt! Ook dit keer weer een super leuke verjaardags taart, namelijk een grote theepot met allemaal kleine kopjes erom heen!

Verder moet ik even melden dat ik gelukkig geen slangen meer ben tegen gekomen!! Maar zie je geen slangen, kom je wel weer een schildpad tegen hier!! (Het moet ook niet gekker worden..) Ze kunnen hier met gemak wel een eigen dierentuin gaan beginnen, het begin is er al “de kinderboerderij”! Hok met slangen ernaast, ander hok met schildpadden, nog een hok met hagedissen en een vierde hok met leguanen! Nieuwe business? Haha..

Ook hebben we twee weken geleden weer een storm gehad hier! Het begon ’s avonds al iets te miezeren maar tegen 22.00 kwam het inmiddels al weer met bakken de lucht uit! Toen ik om 23.00uur rustig in bed lag en m’n boekje aan het lezen was.. KABOOOEEEEM!!! Dikke vette harde knal en toen was de stroom weer weg.. Nou waren wij natuurlijk alleen niet zo slim om de schakelaar in de “meterkast” (zover je het een meterkast kan noemen, maar jullie snappen wel wat ik bedoel.. Toch?!?!) ver genoeg om hoog te zetten, dus we hebben weer de hele nacht zonder stroom gezeten! (Die Nederlanders zijn ook niets gewend.. Haha..) Beetje dom weer!

Wat heb ik nog meer gedaan.. Owhja, ik ben vorige week met Cheryl mee geweest naar een basisschool hier in het dorp! Daar werd ’s middags (na schooltijd) door kinderen van een peuterschool "Better Babies” een soort optreden gegeven en Sefapane moest het podium een beetje leuk versieren! Dus ik had van te voren al een paar dingetjes in elkaar geknutseld en onder andere 2 fotolijstjes (die best leuk zijn geworden! Haha..) Heel bijzonder was de voorstelling niet, maar het was wel heel schattig om al die kleine kindjes te zien “dansen”! Er was er namelijk altijd wel één die bleef zitten wanneer ze moesten staan en ging staan wanneer ze moesten zitten!

Verder heb ik vooral heel veel geskyped met iedereen in Vaassen, want sinds kort doet internet het EIN-DE-LIJK weer bij het huis! Heerlijk!! Onder andere omi verrast op haar verjaardag, door met een mooie feestmuts op en een kaarsje op haar te wachten op Skype en dat vond ze helemaal leuk! Beetje jammer dat ik dan wel weer het etentje bij Mama Mia moest missen, dus heb ik die vrijdag daarvoor hier op het park maar een lekkere pizza gehaald! JAMMIE!

Owhja, een heel belangrijk iets wat ik bijna zou vergeten! Toen ik zondag m’n “oh-zo-gezonde-maaltijd” (sla met ei, appel, kaas, tomaat en kip (zelf gemaakt!) Jammie) aan het opeten was, was ik ondertussen het Sinterklaas journaal aan het kijken!! Haha.. LEUK!! Zo krijg ik toch nog iets mee van Sinterklaas, want dat kennen ze hier dus écht niet! Hier staat namelijk al weer bijna een week de kerstboom in de supermarkt! Ik kan je zeggen dat dat best raar is als je in je korte broek, hemdje en op teenslippers de supermarkt binnen loopt.. Haha..

Verder heb ik inmiddels ook EIN-DE-LIJK m’n pakketje van tante Iris gekregen!! Hij is maar liefst 40 dagen onderweg geweest!! Maar.. Beter laat dan nooit!! Allemaal leuke en lekkere dingetjes gekregen! Onder andere een dikke sjaal en dikke sokken (altijd handig in het warme Zuid-Afrika! Haha.. Nee, die sjaal kan ik ’s avonds wel mooi omslaan als dekentje als ik buiten zit te internetten.. Echt!) 100%NL magazine, schuimpjes, chocolade letter, STROOPWAFELS!! 2 Mini vlaggenlijntjes, vlagprikkers & parasolletjes, broodbeleg (de Ruijter mini’s!!) foto’s, een kaart van Anouk, een 6 pagina’s lange brief en jus voor over de aardappels!! Ben weer even helemaal in Nederland! Haha.. Danku danku!! Nu is het nog wachten op het pakketje (met kleren en andere spulletjes..) van papa & mama.. Hoe lang zou die onderweg zijn!?!? Ik laat het u weten! Wordt vervolgd…. Haha…

Nou mensen, volgens mij was dat het allemaal wel weer! Ik hoop dat jullie allemaal weer op de hoogte zijn!

Tot de volgende keer!
Liefs xxxx

  • 15 November 2011 - 19:17

    Iris:

    vlaggenlijn en vlagprikkertjes voor je kinderfeestjes !!
    Je kan er zelf ook een feestje mee bouwen natuurlijk. Je kan nu ook uitdelen hi hi.
    Geniet van al dat lekkers. x x x

  • 15 November 2011 - 20:31

    Mama:

    Hoi hoi, eindelijk je pakketje van je tante, er is dus hoop voor dat andere pakketje. Geniet er maar van. Leuk verhaal weer hoor. Mama

  • 28 November 2011 - 14:12

    Aukje Spoelstra :

    Heej Heej,,

    Leuk dat je me hebt gevonden... Ik had van de week ook al es ff lopen zoeken maar kon je niet vinden en Martine heeft het briefje mee naar huis genomen dus dacht wacht het maar af!! Vermaak je je nog een beetje, ik nu echt vakantie... Lig wat in de zon, internetten, en met m´n neef op pad en zo wat... Nog steeds niet veel bruiner geworden.... Grrrr.... Smeer me vanaf nu ook niet meer in!! Haha!! Begint de drukte daar al wat meer te komen?? Kan hier niet eens alleen de straat op dus zit de hele dag aan huis gekluisterd als m'n familie me niet meeneemt!! :D Maar ja, het weer werkt super mee dus vind het wel prima!! Veel plezier nog en we houden wel contact!! Kan je nu blijven volgen!! ;) xx

  • 04 December 2011 - 12:21

    Theo Van Der Linden :

    leuk die kerstboom ,raar idee dat ik hem straks ook ga zien ,groetjes Theo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Michelle

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 25519

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Stage in Zuid-Afrika

13 Augustus 2016 - 30 November -0001

Au pair - Australie, Sydney

Landen bezocht: