Al 100 dagen in Phalaborwa! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu Al 100 dagen in Phalaborwa! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu

Al 100 dagen in Phalaborwa!

Door: michellebleijerveld

Blijf op de hoogte en volg Michelle

11 December 2011 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hee Allemaal!

Ik zag dat het alweer een tijdje geleden was dat ik een verhaaltje heb geschreven en aangezien ik hier afgelopen vrijdag alweer 100 dagen zat, leek het me een goed excuus om maar weer eens een verhaaltje te schrijven om jullie weer helemaal op de hoogte te brengen!

Wat heb ik allemaal weer beleefd de afgelopen weken?!?! Ik heb onder andere weer een kinderfeestje gehad van een meisje dat 8 jaar werd. Het waren in totaal geloof ik 14 kinderen, maar het was mooi weer en dus had ik weer niet veel met die kinderen te doen! Ze sprongen vrijwel gelijk het zwembad in en op een gegeven moment ben ik er zelf lekker achteraan gesprongen!

Ook heb ik met Katharina onze kookkunsten eens even in de strijd gegooid en hebben we heerlijke pannenkoeken gemaakt!! Jammie! We hadden geen idee hoeveel we van alles moesten gebruiken, want gewoon een pakje pannenkoekenmix van Koopmans kennen ze hier niet. Helaas.. Haha.. Gelukkig wist Katharina ongeveer wel hoe het beslag eruit moest komen te zien en gooide dan ook gewoon uit de losse pols wat van alles bij elkaar in een grote kom! Na een test pannenkoek vonden we dat het beslag prima was en hebben we heerlijk gegeten!! Eerst een pannenkoek met stroop uit m’n “Hollandse pakje” van tante Iris en daarna nog een pannenkoek met salami en kaas.

Uiteraard hebben we ook weer (heeeeeeeel vaak) zonder stroom gezeten! Het was de afgelopen weken wel heel erg!! De ene keer duurde het langer dan de andere keer, maar het was iedere keer weer super irritant!! Zo zaten we ook maandag 21 november weer zonder stroom.. Het was alleen zo dat ik de volgende dag mee zou gaan met de Animal Rehab tour en de batterij van m’n fototoestel niet was opgeladen.!? Op hoop van goede zegen heb ik hem toch maar gewoon aan de oplader gelegd en nu maar hopen dat de elektriciteit ’s nachts terug zou komen. Gelukkig toen ik de volgende ochtend wakker werd deed alles het weer en was m’n fototoestel dus ook opgeladen!

Maargoed, ik heb dus de Animal Rehab Tour gedaan. Ik was bij de receptie aan het wachten en vroeg de receptioniste of ze wist wie er met me mee gingen. Dat wist ze niet, maar waarschijnlijk waren het wel Nederlanders en ze had gelijk.. Het waren nog gezellige Nederlanders ook! 2 Dames, Aukje en Martine hebben me gezelschap gehouden deze dag! Gezellig was het zeker! Helemaal toen Aukje Leonard een dropje gaf.. Je had z’n gezicht eens moeten zien, langzaam ging het autoraampje naar beneden en vloog het dropje naar buiten! 2 Seconden stopte hij de auto en zei “I need water” Dat was dus om de smaak van het dropje weg te spoelen. We hebben zo hard gelachen, zeker toen hij er later met een zuur snoepje weer 2x in trapte! Ik kwam niet meer bij van het lachen. Oke, maar we waren dus op de Animal Rehab Tour. Het was slecht weer en ik had dus zowaar een lange spijkerbroek en m’n jas aan!! Eerst zijn we naar een park geweest waar alle gewonden en gevonden dieren worden verzorgd. Zo heb ik een cheeta geaaid, een neushoorn aangeraakt en stonden we oog in oog met twee tijgers. De tijgers waren echter niet tam en sprongen dus op een gegeven moment ook tegen het hek aan! Nadat we daar waren geweest gingen we ergens in de middle of nowhere wat eten en we waren letterlijk de enige daar!! Daarna zijn we doorgereden naar een reptielenpark en ben ik nog op de foto geweest met een python. Doodeng vond ik het, de tranen stonden in m’n ogen, maar ik kan wel zeggen dat ik met een slang om m’n nek op de foto sta! ’s Avonds ben ik nog even bij Aukje en Martine langs geweest bij hun rondavel om m’n foto van de slang op te halen en ik geloof dat ik na 1,5uur (pas) weer thuis was! Haha.. Ja, het was gezellig! Nog een hele plasticzak met Hollandse dingen mee gekregen, dus ik hoef thuis nog steeds niet te missen! ( De thee staat trouwens nog steeds in de kast, heb gister het eerste zakje eruit gehaald! Het is veel te warm om thee te drinken! Haha..)

Het volgende weekend heb ik weer twee kinderfeestjes gehad en net als alle feestjes, waren deze ook weer heel gezellig! Het laatste feestje was echter alleen voor jongens en was dan ook een ander feestje dan normaal. Het was vooral stoeien, crossen, lomp doen, vissen en keihard elkaar met de bal bekogelen, maar het was weer harstikke gezellig!

Verder heb ik vandaag met Joey nog een Full-Day-Safari gedaan met nog 8 gezellige Hollanders, 3 studenten met een vriendinnetje en nog 4 volwassenen. Het was heel gezellig, maar de dieren ware niet heel actief vandaag! We hebben niet veel gezien, maar wel mooie dingen. We hebben dan ook nét niet de Big-Five compleet gezien vandaag! We hebben wel voor het eerst de neushoorn in het wild gezien, maar de luipaard wilde zichzelf nog steeds niet laten zien. Wel werden we “doodgegooid” met impala’s/bokkies (wat het ook mag wezen..), maar die hadden we naar een tijdje dan ook wel gezien! Nog wel een paar keer de olifant naast de auto gehad en de buffel en giraf van dichtbij op de foto kunnen krijgen. Maar om 16.30uur was ik toch wel blij dat we eindelijk weer terug waren! Zo’n hele dag (van 6.00 tot 16.30uur) in de auto krijg je namelijk niet echt heel veel energie van kan ik je zeggen. Maar wel weer een ervaring rijker.

Nou, volgens mij was dat het allemaal wel weer voor nu!! Tot de volgende keer maar weer!
Liefs xxx

  • 11 December 2011 - 19:41

    Aukje Spoelstra :

    Haha, je hebt me de herinneringen van onze safari weer goed boven weten te brengen!! Haha!! Geweldig!! Wat hadden we een lol!! Vermaak je je nog een beetje!!?? Weer erg leuk verhaal!! Zag alles weer voor me!! Ik nu in het koude Oostenrijk!! Wat een verschil met Afrika!! :D Nou ik blijf je volgen hoor!!

    xx Auk!!

  • 11 December 2011 - 19:53

    Aukje Spoelstra :

    Ik ben hier nu met familie, dus ik ben als oppas mee... Dus skiën ga ik niet doen... Ben vandaag wel wezen langlaufen!! Dat was ook wel erg funny!! Jah, ik had beloofd om verder te schrijven, maar internet moet je hier kopen voor 4 euro en dan heb je 24uur internet... Nou dan sla ik wel wat dagen over... Heb toch niet zoveel inspiratie als in Afrika!! Haha!! Maar dit is natuurlijk ook een hele andere vakantie!! De oppas uithangen en je overal in aan passen!! Ik wens je nog heel veel plezier en werkse met die warme dagen!! ;) xx auk... Ps: Martine leest m'n verhaal wel en dan zal ze de groeten ook wel zien!! ;)

  • 11 December 2011 - 20:30

    Mama:

    Heey meisje

    Leuk verhaal, jammer dat de dieren niet te voorschijn kwamen. Dit pakken ze je in ieder geval niet meer af, heb je ook weer mooi gezien allemaal, kunnen we hier in dit koude landje alleen maar van dromen.

    Liefs Mama

  • 11 December 2011 - 21:15

    Iris:

    Heerlijk om te lezen meis. Ik zeg niet weer geniet er van want dat doe je wel zo te lezen. x x x

  • 12 December 2011 - 10:34

    Helmie:

    Geweldig!!! Stoer, hoor! fijn dat je het zo enorm naar je zin hebt daar in Afrika.

  • 13 December 2011 - 09:34

    Maarten:

    jij bent zo'n beetje de moedigste vrouw die ik ken op het zuidelijk halfrond.
    leuk verslag!
    hou je haaks! wij gaan nog even wat kerststukjes maken en naar de top 1000 luisteren.
    groet marjan en maarten

  • 20 December 2011 - 20:05

    Martine:

    Hoi Michelle, jaaaa eindelijk heb ik Aukje haar verhaal gelezen en dus zag ik idd jou stukje! Wat leuk dat we zo nog even kunnen 'na kletsen' want we hebben idd dikke pret gehad die dag, doe Lennard maar de hartelijke groeten van ons! Fijn om te lezen dat je het nog naar je zin hebt. Inmiddels is hier bij mij alles weer in het gewone, en dat is ook wel weer lekker, maar wat hebben we een mooie week gehad in jou stage-park en omgeving, de volgende keer wil ik heel graag met mijn man Harm die kant eens op! Nou meid fijne feestdagen en succes met alles...Groetjes, Martine

  • 20 December 2011 - 22:14

    Anneke Van De Vlekke:

    hoi Michelle, wat een mooie verhalen allemaal! Van je moeder horen de Septtjes elke week ook van alles en nog wat over je en ze vindt het heerlijk om zo vaak met je te skypen. We passen goed op haar hoor en we zijn alweer bijna aan het einde van onze kersttour! Nog 3 avondjes optreden, waarvan vrijdagavond in Vaassen op het dorp: heeft mama geregeld en levert weer € 250,-- op. Jaja, ze bllijft een zakenvrouwtje! haha. We hebben het met z'n zevenen weer supergezellig!!!! Ik wens jou een hele bijzondere Kerst en een heel mooi begin van 2012, zonder sneeuw mét stroom!
    groetjes Anneke!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Michelle

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1813
Totaal aantal bezoekers 25521

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Stage in Zuid-Afrika

13 Augustus 2016 - 30 November -0001

Au pair - Australie, Sydney

Landen bezocht: