3e weekje.. - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu 3e weekje.. - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu

3e weekje..

Door: michellebleijerveld

Blijf op de hoogte en volg Michelle

24 September 2011 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hee Trouwe lezers!!

Inmiddels zit ook de derde week er al weer op (en is nog steeds het lettertype klein, dus sorry vast voor eventuele typ foutjes!) Als je eenmaal aan het werk bent, gaat de tijd een stuk sneller..

Deze week gelukkig geen "laundry" meer op het programma, maar werken in het restaurant! (Jippieeee!!) Ook voor het eerst de vroege shift (dienst) mee gedraaid hier, dus dat betekent om 5uur de wekker en om 6uur beginnen met werken.. (Pfff.. Jep, dat is wel even wennnen hoor!) Maar het is wel harstikke leuk! Moet zeggen dat ik het 's ochtends leuker vind dat 's avonds.. Mag zelf nog niet bedienen 's aovnds, dus je hebt niet echt heel veel contact met de gasten. (Behalve als je een rondje loopt en mensen merken dat je Nederlands bent en dan graag een praatje met je willen maken! Gisteren zaten er meer Nederlanders in het restaurant dan andere nationaliteiten, dat was wel grappig!)

Verder hebben we afgelopen week ook een hele avond/nacht zonder stroom gezeten! Jaja.. Als het hier ineens een keer hard begint te waaien (lichtelijke storm) valt gelijk de stroom af! Dus wij zaten met een olielampje in de kamer en zijn 10 minuten later maar naar bed gegaan! (Er ondertussen niet aan denken om alle schakelaars UIT te doen, wat als gevolg had dat om 4.45uur alle lampen én de televisie spontaan weer aansprongen omdat de elektriciteit het weer deed.. Ach, gelukkig zou de wekker toch een kwartier later afgaan, want er stond een vroege dienst op het programma!)

Vandaag heb ik weer geholpen met een kinder feestje van maar liefs 15 kinderen! Maar het was wel weer gezellig! (Toch wel handig als er een aantal kinderen zijn die engels én afrikaans praten, heb zo altijd m'n persoonlijk tolk bij me!) Neem 15 kinderen, neem een heleboel flessen gevuld met water, neem een bal en gooien maar!! Echt, aan die kinderen heb je dan geen kind meer de rest van de middag! Ook heb ik hier het oud-hollands "spijkerpoepen" weer tot leven geroepen en dat vonden ze echt heel leuk om te doen!! Dus mensen.. Als jullie nog meer leuke spelletjes weten (waar niet al te veel spullen voor nodig zijn die geld kosten), laat het me weten!! (want volgende week staat er al weer een nieuw kinderfeestje op de planning!)

Verder volgens mij niet zo heel veel te vertellen..
Owhja, het is vandaag nationale "Braai-dag"! Dus dat betkent dat wij vanavond lekker gaan barbecuen!! (Jaja, ze hebben hier gewoon een landelijke feest/vrije dag om met het hele land te gaan barbecuen, zouden ze in Nederland ook eens moeten ivoeren!)

Nou dat was het wel weer voor deze week geloof ik!!

Liefs!!

Ps. Blijf vooral reacties sturen! Jullie vinden het leuk om mijn verhaaltjes te lezen, maar ik vind het net zo leuk om al júllie reacties te lezen!!

Pps. "Leadwood vakantie gangers" ik zal mijn best doen om het recept van de bobotie los te peuteren! Zodra ik meer weet, laat ik het jullie uiteraard weten! Leuk dat jullie gereageerd hebben op mijn vorige verslag!

  • 24 September 2011 - 18:29

    Marga:

    Hoi Meisje, nou hier in Holland valt de stroom ook uit hoor, bijna hetzelfde verhaal als bij jou, in de Oosterhof en bij ons op de Bosrand viel donderdagavond om 9.30 het licht uit, je vader en zus naar bed en ik dacht ach het gaat zo wel weer aan, maar mooi niet, dus ik ook naar bed, en ja wel om 00.30 ineens weer overal de tv en het licht aan, ik schrok me een hoedje want ik was net in slaap gevallen. Dus je ziet in Nederland gebeurt het ook. Nou liefs en tot morgen op skype. Je hebt zeker geen tijd om overdag te skypen, dan zijn Oma en Omi hier bij ons op de koffie om 11.00.

  • 24 September 2011 - 18:52

    Je Zussie:

    Heey Zus!

    Wij zaten ook zonder stroom hoor! Dacht ik laat ik naar de deur lopen (want ik stond in mijn kamer) loop ik keihard tegen de kast aan AAuU..! maarja... echt weer iets voor jou hoor die kinderfeestjes! mischien kun je als ze ook zwemkleding meehebben ook wel iets van snoephappen (als er daar snoep bestaat!?!) doen ofzo... maar jij kan vast en zker wel iets verzinnen. nou.... ik spreek je morgen wel weer op skype!

    kussies je zusje

  • 24 September 2011 - 21:03

    Kelly:

    Hee hooii :D
    Leukk om je verhalen weer te lezen!
    De braaiidag was dus wel geslaagd vandaag.. ;) Moeten ze inderdaad hier ook aanschaffen!
    (helemaal aangezien t vandaag hier gewoon lekker weer was! tussen 18 en 22 graden:O(Lekkerlekker!)
    Als je nog spellen nodig hebt moet je t maar ff zeggen!
    K heb nog een heel dik spellenboek liggen met allerlei leuke spellen,, (binnen/buiten/korte/lange/ veel personen/weinig personen en gewoon hele sportdagen!)
    Nouu werkze daar! Liefss en dikke knuffel van mij!

  • 25 September 2011 - 08:04

    Helmie:

    Fijn dat je het naar je zin hebt in Afrika. Wij zijn heel druk met zingen. Er is weer bij de nieuwe nummers een passende choreografie bedacht door de dames van het dansje. En 8 oktober komt Marijke om dan de boel te verfraaien enzo. En dan maar flink oefenen. Want je weet nog wel dat ik hier heeeel goed in ben. En ik mis je met het zingen, hoor!! Groetjes vanuit Vaassen!

  • 26 September 2011 - 05:17

    Annemiek:

    Lieve schat, Wat leuk een Braai dag en hoe heeft het gesmaakt allemaal net als hier in Ned of nog nieuwe tips voor ons???? Had je nog niet verteld dat je een rest in Ned in je eentje de bediening deed??? ik weet zeker dat Egbert wel een goed woordje kan doen voor je haha .
    Het is altijd fijn om weer iets te horen van je en blij dat je het naar je zin hebt daar.Hier gaat ook alles zijn gangetje, wij zijn zat naar Amsterdam geweest en met 60 man fietsen door Amsterdam erg leuk en veel gelachen. S avonds naar Carre was ook leuk. Woensdag gaan we voor een paar dagen naar Italie (Sorento)een zakelijke Triptje maar wel lekker te bedenken dat het daar 28 gr is . Nou ik hou je na zondag weer op de hoogte.
    Een hele dikke kus en tot mails. xxxxxxxxx

  • 26 September 2011 - 16:29

    Linda Uit Den Bogaar:

    Ow dat recept lijkt me echt wel wat..Spelletje met water gezien de hitte daar is sponzen volleybal. Maak 2 groepen en span in het midden een dicht zeil ipv een volleybalnet. Geef biede kanten een grote emmer water en 3 sponzen en dan gooien maar over het zeil. Spons weer nat maken en terug gooien. altijd lache. Succes

  • 26 September 2011 - 20:22

    Iris:

    Heey meis, wat eten jullie daar ?? Is er brood ?? Moet je zelf koken??
    x x x

  • 27 September 2011 - 07:59

    Maarten:

    niets gemerkt van stroomstoring hier. maar ja wij wonen dan ook wat buitenaf. zo'n braaidag lijkt mee ook wel wat! met veel flessen .......euh water heet dat geloof ik.
    spelletjes met bal: trefbal. volleybal etc. dat weten jullie zelf ook wel.
    zonder bal. denk ik aan landje pik. tikkertje. zakdoekjeleggen. verstoppertje. en ook leuk zelf van wat houtjes en papier een vlieger bouwen en dan met gematigde storm proberen te vliegeren. succes.
    p.s. vroege dienst in vaassen begint om kwart over vier. althans voor mij. dus aan deze kant geen medelijden.
    succes
    groet marjan en maarten

  • 27 September 2011 - 14:41

    Paula:

    heee lieve meid!

    zo te lezen heb je het echt super naar je zin! echt leuk om alles te lezen! ben wel een beetje jaloers op je met je mooie weer :$:$ gelukkig is het hier ook niet al te slecht maar daar heb je het vast beter!
    Ook allemaal leuke foto's heb je zie ik, ook op je facebook, wat een schattige kindjes zeg! echt super leuk!

    Spreek je snel meid!!

    dikke kus en knuffel

  • 27 September 2011 - 17:54

    Michelle :

    @ mama, en ik zei nog wel dat het dom was dat we vergeten waren om de schakelaars UIT te doen voordat we naar bed gingen!! En het dan toch zelf ook vergeten.. Haha, beetje dom hè!

    @ Helmie. Ik zit nu al met smart op de youtube filmpjes van 12 november te wachten! Ben echt zo benieuwd hoe het klinkt en hoe het eruit ziet!!

    @ Tante Annemiek. Een tip voor bij de barbeque, "Garlic bread" echt jammiiiieeeee!!! (Zal het recept vragen voor je!)

    @ Tante Iris. Ze eten hier vooral heel veel PAP! 's Avonds ben je er in ieder geval zeker van, met de lunch staat er ook wel eens rijst, pasta en sla op het menu (gelukkig!! Want die pap is niet heel denderend.....) En ja, gelukkig is er brood!! Er staat hier zelfs een tosti apparaat dus met Gouda kaas en schouder ham, maak ik ook hier overheerlijke tosti's!! En soms moeten we zelf koken ja, maar dat is alleen wanneer we een hele dag vrij zijn! Ze eten hier namelijk 2x per dag warm.. Dus als ik overdag werk krijg ik met lunch warm eten en maak ik 's avonds een broodje, maar als ik 's avonds werk krijg ik als avond eten warm en eet ik tussen de middag een broodje! Dus met mijn niet al te uitgebreide kookkunsten kom ik een heel eind hier!!

    @ Maarten en Marjan! Leuk dat jullie ook al m'n verslagjes lezen, beetje jammer alleen dat ik geen medelijden krijg van jullie! Haha.. Moet zeggen dat ik wel enigzins medelijden met jou heb Maarten! Vind 5.00uur al vroeg zat om op te staan, laat staan 4.15uur.. Pff.. Nee bedankt!

    @ Paula. Snel een keer skypen!!

    Liefs voor jullie allemaal!! xxxxxx

  • 27 September 2011 - 21:14

    Mama:

    Heey meisje,

    Leuk shirtje heb je aan en wat een leuke foto's weer op je blog. Alles oké met iedereen daar?

    Liefs Mama

  • 29 September 2011 - 18:08

    Gerrie Hagen:

    hallo michelle net even met je moeder gepraat schiet al aardig op hier
    je moeder zei dat ik op deze manier even kon kijken hoe je het daar vergaat het lijkt me een hele mooie ervaring en geniet er van want de tijd vliegt voorbij hier is het nu ook nog even lekker warm
    we lezen wel weer verder wat allemaal gaat doen en tot horens en zo als wij zeggen tot babbelse maar weer
    groetjes vanaf de gaffelstede 20

  • 01 Oktober 2011 - 19:16

    Franny:

    Hey Michelle, leuk om je zo te kunnen volgen. Zo'n Braaidag mogen ze hier ook wel invoeren (zou nu wel mogen want het is ein-de-lijk zomer geworden!). Bij ons gaat de bbq morgen ook wel aan denk ik. Heb je het nog steeds naar je zin om je werkplekkie? 12-11 Orpheus komt voor ons koortje steeds dichterbij nu, toch wel spannend. Ik heb 2 repetities gemist en maak dus nog niks van de pasjes, maar dat komt straks olv Marijke vast wel weer goed.
    Groetjes vanuit een heerlijk zomers Nederland, ook liefs van Nicky, xxx

  • 01 Oktober 2011 - 20:36

    Theo Van Der LInden :

    Hoi Michelle ,
    Deze week is het hier super weer ,het komt alleen heel laat op gang en als de zon ondergaat is het ook gelijk een stuk kouder .
    Maar we klagen niet hoor hier ,het is ten slotte oktober ,het is in 28 jaar op deze datum niet zo warm geweest als nu ...toch leuk om mee te maken toch .
    Maar leuk die foto's die je stuurt ,zo krijgen we een beetje een indruk hoe jullie daar de dagen door brengen .

  • 03 Oktober 2011 - 08:06

    Miesje:

    hee lieve schat!

    wat een super gave verhalen!
    het ziet er allemala echt heel tof uit en volgens mij heb je het helemaal naar je zin daar!

    snel skypen, lief!
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Michelle

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 25514

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Stage in Zuid-Afrika

13 Augustus 2016 - 30 November -0001

Au pair - Australie, Sydney

Landen bezocht: