Eerste week zit erop! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu Eerste week zit erop! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu

Eerste week zit erop!

Door: michellebleijerveld

Blijf op de hoogte en volg Michelle

08 September 2011 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hee allemaal!!

Hoe is het daar in het koude kikkerlandje?? Hoor en lees bij iedereen dat het al echt herfstweer is daar.. Nou.. Hier niet hoor!! Pff, wat een warmte en het is nog niet eens hoog zomer hier!

Maar goed, m'n eerste week is alweer bijna voorbij hier in Phalaborwa en we hebben al veel gedaan en gezien!

Zaterdag hadden we even een dag om bij te komen, alle spullen uit te pakken en het "staff house" een beetje eigen te maken! Inmiddels is m'n kamer versierd met ongeveer 6 complete tijdschriften aan de muur, op de deur én op de kastdeuren inclusief de (NL) ANWB folder van zuid-afrika!! Haha..

Zondag hebben we onze eerste safari gedaan, maar dat was wel weer een grappig verhaal! We zouden de Full-day-Safari gaan doen, dus wij waren netjes om iets voor half 6 (Ja, half 6 's ochtends!!) bij de receptie, waar de receptioniste al ons stond op te wachten.. Ze zei alleen dat we te laat waren en dat we er al om 5uur hadden moeten zijn?!? Nou ja, wij de Jeep in en met 4 Italianen mee op Safari! Komen we in het Krugerpark, blijkt het een lopende Safari te zijn! Opzich al een hele ervaring! Aantal olifanten gezien, giraffe en antilope. Verder hebben we ook ontbeten midden in het Krugerpark, dat kunnen vast niet veel mensen zeggen! Tegen 10uur waren we weer terug bij de Jeep en reden we weer terug richting Sefapane! Dus wij vroegen de gids wat we nu gingen doen, omdat het ten slotte de full-day-safari was.. NIET DUS! Hij begon te lachen en zei dat we met de verkeerde safari mee waren gegaan! Dit was de "morninig-walk"! Oeps?!? Haha.. Ach, veel moois gezien!

Om het foutje (van de receptioniste) goed te maken, mochten we 's avonds mee met de avond safari inclusief "Bush Braai" (Barbecuen in het krugerpark) Ook heel gaaf! Er stond een olifant nog geen 5 meter bij de Jeep vandaan! Ook nog een hele kudde hyena's gezien (met baby's), groep buffalo's, antilope, een slang(etje) en heel veel hazen! Toen het donker was inmiddels gingen we naar de plek waar we zouden eten! En dat was niet in een grote overdekte kooi, maar gewoon in een cirkel die omringd werd door boomstammen! Dus om de zoveel tijd liep één van de gidsen met een zaklamp even een rondje langs de boomstammen om te zien of er niet toevallig een dier op de loer lag!! Best eng als je daar aan tafel zit!

Maandag ochtend was het weer vroeg dag, want om 7.00uur gingen we de "River Safari" doen! Veel hippo's gezien, olifanten, apen, giraffen en krokodillen!

En dinsdag was het zover.. De eerste werkdag! Ik begon bij het restaurant en Joey bij de receptie! In eerste instantie heb ik die avond (van 15.00uur tot 22.30uur) niet echt veel gedaan, vooral geluisterd, gekeken en gevraagd! Toen het wat drukker werk ook hier en daar geholpen met wat drankjes weg brengen! Gister mocht ik weer bij het restaurant werken en heb ik mee gekeken hoe ze de bestellingen in de computer zetten en het op een gegeven moment ook zelf gedaan! En vandaag was m'n eerste dag bij de receptie, maar wát een saaaaai werk!! * Gaaaaaap* Ze zitten hier letterlijk naast de telefoon te wachten tot er iemand belt en soms staan ze een keer op om een gast te helpen.. Verder doen ze niet veel en dan is van 6.00uur tot 14.30uur op een stoel zitten LANG kan ik je zeggen!

Nou, volgens mij zijn jullie weer aardig op de hoogte!
Ik zal kijken of ik een paar foto's erop kan zetten, maar (weet niet of ik het al had gezegd) de internet verbinding is niet zo denderend hier.. I will try!!

Groetjes daar aan iedereen!!
Liefs!

• 08 September 2011 - 17:01

Maarten:

t weer is hier ook heel bijzonder hoor!!
    maar inderdaad ik kan niet zeggen dat ik in het krugerpark heb gegeten of what ever.1
    wie weet kom ik er ooit nog eens?
    veel plezier en bedankt voor 1 foto's
    groet maarten

• 08 September 2011 - 17:13

Michelle :

Maarten, er staan inmiddels 4 foto's op!! En toch fijn dat jullie ook "bijzonder" weer hebben!! Haha..

Liefs!!

• 09 September 2011 - 06:36

Helmie:

Hoi, Michelle, leuk om je verslag te lezen! Je hebt al veel beleefd en gezien, hoor. Hier is het nog steeds regenachtig. En je hebt toch wel je MP3spelertje meegenomen zodat je kunt oefenen als jej je verveelt bij de receptie?
    Groetjes vanuit Vaassen!

• 10 September 2011 - 20:48

Annemmiek:

Lieve schat, Ik heb je verslagen gelezen wat heb je al weer veel gezien. Mooi land he, ik ben echt jaloers op je , Inderdaad het werken is niet het werken als hier in nerderland en dan kan een dag wel heel erg lang duren, Ik blijf je volgen schatje, Geniet lekker van alle mooie dingen . Veel liefs xx

• 11 September 2011 - 13:29

Theo Van Der Linden :

Hoi Michelle ,
    Heel leuk om te lezen , zo krijgen de thuis blijvers een aardig beeld .
    groetjes Theo

• 12 September 2011 - 07:52

Suze:

Ha die Michelle,
    Klink allemaal jaloersmakend leuk (nou ja, behalve dat werken dan, hihi)
    Wij zullen ons dapper door het staartje van de Hollandse zomer slaan en gaan dan vol moed de herfst in! Nou ja, misschien heeft de natuur zich vergist en de herfst en zomer omgedraaid, dat zou betekenen dat we een geweldige zonnige herfst moeten krijgen. 8 oktober komt Marijke ons weer danspasjes (proberen) te leren, misschien kunnen we het filmen, kan jij in een verloren uurtje een beetje oefenen.
    Veel plezier nog en we houden contact via waarbenjij.nu, duss foto's graag!

• 12 September 2011 - 08:37

Patricia Van Laar:

Hoi Michelle,

Volgens mij is dit een ervaring voor je leven. Heel veel plezier daar,kun je ons wat tips geven? Wij gaan volgend jaar zomer naar zuid-afrika.

Groetjes Patricia en de rest van de familie

• 15 September 2011 - 08:33

Marga:

Hoi hoi,

Ik heb op het werk je verhaal aan Diane laten lezen, ze vond het erg leuk en wenst je heeeeel veel plezier daar.

XX Mama

• 16 September 2011 - 08:05

Annemiek:

Lieve schat , ga je het weekend wasjes draaien?// ik zou graag mijn wasje effe brengen. Volgens mij gaat het helemaal goed daar met je. Wat een ervaring doe je weer op. Niet teveel naar al die mooie mannen kijken daar hoor!!! En wat vind je van het taaltje geweldig he !! Dikke kus van ons Laf You XX

• 16 September 2011 - 08:26

Oompie:

Hoi meisje, met veel plezier lees ik je verslagen. Wat een geweldig avontuur hè. Geniet er maar met volle teuge van.
    Volgens mij is het een van de mooiste landen wat de wereld ons te bieden heeft. Hou van je , doeiiii
    Je Oompie

• 17 September 2011 - 15:54

Yvonne:

Hoi Michelle,
    Wat fantastisch om je belevenissen te lezen. Je hebt mooie foto`s gemaakt, wat een ervaring zeg. Geniet er maar veel van, alhoewel, dit soort reizen werkt wel verslavend hoor.
    Hartelijke groeten,
    Yvonne (van Septtimbre)

• 18 September 2011 - 13:27

Marion.gouman@online:

Wat heb jij het daar goed zeg.
    Heerlijk weer en prachtige dieren.
    Je ouders zijn momenteel bij ons.
    Lekker aan de koffie met gebak en blijven ook eten.
    Groetjes van ons allen.