Alweer 2 maanden hier! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu Alweer 2 maanden hier! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu

Alweer 2 maanden hier!

Door: michellebleijerveld

Blijf op de hoogte en volg Michelle

27 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hee allemaal!!

Sorry, het heeft iets langer geduurd met dit verslagje.. Dat komt omdat er lichtelijke stress was vanwege ons school opdracht!! Maar aangezien die nu af is en ik me zelf heb voorgenomen om tot en met zondag vooral niet te veel te doen voor school, heb ik dus mooi even de tijd om een nieuw verslagje voor jullie te schrijven!

Vandaag ben ik alweer 2 maanden weg uit het verre, natte en vooral koude Vaassen!! Haha.. Wat vervelend nou! (Nee, echt bij deze beloof ik plechtig dat ik NOOIT meer zal zeuren over het Hollandse weer!! Als het zonnetje schijnt is het niet goed, maar als het vriest is het ook niet goed.. Kan je in ieder geval vertellen dat zo warm als hier is, ook niet echt wat is als je gewoon moet werken!! Pff.. Wat een hitte!) Nog “maar” 3 maanden te gaan..

Maar goed, jullie willen natuurlijk weer heel graag weten wat ik de afgelopen tijd (volgens mij de afgelopen twee weken als ik het goed heb..) gedaan heb!?!? Vorige week heb ik weer 3 vroege restaurant diensten gewerkt, maar gelukkig mocht ik om 7.00uur beginnen i.p.v. 6.00uur, omdat ik verder zou gaan werken aan het kinderprogramma! En dat is aardig gelukt! Ben nu volgens mij zo goed als klaar met alles voor het kinderprogramma! M’n “Kids games book” is af en heb nog een heleboel andere dingen gemaakt. Onder andere diverse diploma’s die kinderen krijgen na een spelletjes middag, een aantal filmposters voor de film avonden en middagen, een echte “Sefapane” kleurplaat, een heel kids programma voor de hele week en nog een aantal andere dingetjes.. Jep, ik heb niet stilgezeten! (Nouja, dat wil zeggen.. Wel stil gezeten op m’n stoeltje uiteraard, maar niet niets gedaan! Haha..) Beetje jammer alleen dat er niet echt heel veel kinderen hier op het park zijn… Hoop dat dat nog gaat veranderen in de loop der weken!

Verder heb ik afgelopen zaterdag weer een safari gedaan, namelijk de Blyde River Canyon safari en dat was echt zo geweldig mooi! Wauw!! We moesten om 7.00uur bij de receptie zijn en ik ging samen met nog 2 Nederlanders (moeder en dochter), dus dat was gezellig! We moesten eerst een aardig eind rijden, maar je moet er wat voor over hebben hè! Onze eerste (echte) stop was bij de 3 Rondavels en wát een uitzicht zeg!! Kan je één ding wel vertellen, zulke uitzichten hebben ze in Nederland niet hoor! We hadden ook nog eens het geluk dat we echt super mooi weer hadden, want om 9.00uur was het al harstikke warm! (Joey en Katharina hadden de safari dinsdag al gedaan, maar er mochten maar 2 stagiaires mee.. Maar zij hadden niet zulk mooi weer! Het was harstikke mistig en het had zelfs geregend.. Dus ik had geen klagen, haha..) Doordat het zulk helder weer was, konden we echt heel ver kijken over het landschap! Echt super! Daarna zijn we verder gereden en was de volgende stop bij de “Potholes” nog zo’n mooi natuur iets.. Dat is het punt waar twee rivieren bij elkaar komen, namelijke de “Blyde river” en de “Treur river” (blijde en treur, best grappig toch.. Haha..) Doordat deze rivieren hier samen komen, hebben ze allemaal gaten in de rotsen gemaakt! Echt super mooi gezien! Verder heel veel watervalletjes en grote plassen daar, dus we konden ook nog even lekker pootje baden!! (Wat op zich niet verkeerd is als het zo warm is..) Ondertussen zag ik m’n linker schouder echt met het kwartier roder worden, want ja.. Ik ging er natuurlijk niet uit dat het zó warm zou worden en had me verder niet ingesmeerd.. Oeps?!?! Haha.. Achja, ook dat moest ik er maar voor over hebben! (De volgende dag was m’n schouder niet meer rood, maar ging het meer richting de poepie bruin tint! Hè wat naar nou.. Hihi..) Er zou eigenlijk nu een derde stop volgen, maar omdat we allemaal zo’n honger hadden zijn we eerst gaan lunchen! Bij de volgende stop zouden we ook een aardig stuk moeten klimmen, dus eerst maar eens even lekker eten! We gingen lunchen bij “Harries Pancakes” jammie, pannenkoeken!! Lekker lekker, maar méér dan genoeg! De derde stop, na de lunch, was bij Gods Window! Nog zo’n mooi uitzicht, maar eerlijk gezegd had ik me er iets meer bij voorgesteld! Iedereen was er zo laaiend enthousiast over dat ik me er heel wat bij voorstelde, ach.. Het was een super mooi uitzicht en weer een paar foto’s rijker voor in het foto album! Haha.. Daarna moesten we nog verder naar boven klimmen en daar was nóg zo’n prachtig mooi uitzicht! Het was daar alleen wel heel druk, maar gelukkig wist Lennart (onze gids van die dag) een sluiproute en konden we mooi vooraan staan! (toch handig zo’n gids!) Toen we ook daar weer een aantal prachtige foto’s hadden gemaakt zijn we weer terug naar beneden gelopen! En ik kan je zeggen dat het op dat moment heel leuk is om al die mensen naar boven te zien lopen! Haha.. Na deze stop hadden we nog twee stops bij de “Lisbon Waterfalls” en bij de “Berlin Waterfalls” ook allebei echt heel mooi! We (de 2 andere Nederlanders en ik) kregen er spontaan zin in om helemaal naar beneden te lopen en midden onder die waterval te gaan staan.. Beetje jammer alleen dat dat niet mocht.. Om 14.00uur zat de safari er weer op e moesten we nog 2 uur naar huis rijden!! Jep, dit was echt een SUPER mooie safari!!

Verder heb ik volgens mij niet echt heel veel bijzonders gedaan de afgelopen twee weken.. Owh trouwens, niet iets bijzonders gedaan, maar wel iets bijzonders gezien! Ik heb inmiddels namelijk al de 4e slang in 2 maanden gezien!! Bah, iel, jakkes, vies, eng… Inmiddels zijn er 3 slangen gevangen (2 daarvan zijn de slangen die ik heb gezien..) en die zitten nu in een hok die bij de service bar staat! Dus iedere keer als er mensen langs lopen komen ze even bij de slangen kijken, haha..

Nou volgens mij was dat het wel weer!! Ik zal morgen even proberen om wat foto’s erop te zetten, maar daar gaat altijd iets meer tijd in zitten dat ik zou willen.. Dus daar zal ik morgen eens even goed de tijd voor nemen! (Dan hoeven jullie daar niet weer een week op te wachten.. Haha..)

Mensen, sterkte daar in de kou en houdt me op de hoogte!! Haha..
Tot schrijfs!
Liefs xxx



  • 27 Oktober 2011 - 13:53

    Iris:

    Wat een geweldig mooi verhaal weer !! x x x x

  • 27 Oktober 2011 - 15:43

    Annemiek:

    Wat heb jij toch een geweldige tijd daar. Geniet en maak mooie plaatjes ik wil ze natuurlijk straks allemaal zien en al je verhalen . dikke kus

  • 27 Oktober 2011 - 17:56

    Mama:

    Heey meisje, wat maak je toch veel mee, echt super, ben helemaal niet jaloers of zo iets hoor!!!

    Liefs mama

  • 31 Oktober 2011 - 10:35

    Gerrie Hagen:

    net je verhaal gelezen super allemaal geniet er van want voor dat je het weet ben je weer in holland met hollandsweer brrrrrrrrrr

  • 01 November 2011 - 08:19

    Maarten:

    weer een leuk verslag,
    als ik de foto's bekijk zijn die allemaal uit gods window genomen. geweldig.
    blijven genieten
    groet marjan en maarten

  • 03 November 2011 - 14:31

    Wilma 4 E Stem:

    Regelmatig kom ik even langs om je verhalen te lezen...en die zijn geweldig. Je maakt heel wat mee, alleen die slangen, dat maakt me absoluut niet jaloers hihihi. Geniet er nog lekker van, wij zijn druk met de choreografie en de zang uiteraard voor volgende week.

    Groeten Wilma 4 stem

  • 06 November 2011 - 20:18

    Theo Van Der Linden :

    Zo ik ben er stil van ..wat een mooi land is dat zeg ..geweldig

  • 08 November 2011 - 12:37

    Sylvia Ouwens:

    Hoi Michelle, heb net even je reisverslagen en je foto's bekeken. Impressing hoor! Wat leuk om mee te maken zeg.
    Nog heel veel plezier daar, en joh, die laatste paar maanden vliegen zo voorbij, toch?

    Groetjes,
    Sylvia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Phalaborwa

Michelle

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 25518

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Stage in Zuid-Afrika

13 Augustus 2016 - 30 November -0001

Au pair - Australie, Sydney

Landen bezocht: