1e maand zit er alweer op!! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu 1e maand zit er alweer op!! - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Michelle - WaarBenJij.nu

1e maand zit er alweer op!!

Door: michellebleijerveld

Blijf op de hoogte en volg Michelle

03 Oktober 2011 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Hee allemaal!!

Hier weer een verhaaltje uit het nog steeds vrij warme Zuid-Afrika! Inmiddels is de eerste maand alweer voorbij en zijn er nog “slechts” 4 maanden te gaan, voor je het weet sta ik alweer op Schiphol! Haha.. Maar gelukkig is het nog lang niet zo ver, want er moet nog veel te veel gebeuren hier! Er staan onder andere nog een heleboel mooie safari’s op de planning!

Maar wat heb ik deze week allemaal weer beleefd.. Uhm.. Veel gewerkt uiteraard! Deze week ook weer in het restaurant geholpen en ik mag nu zelf tafels serveren (en dat betekent dus ook fooi ontvangen!) Afgelopen vrijdag was er een soort “eindejaars-etentje” van een school hier uit de buurt. Alle meiden helemaal opgetut en gekleed in (veel te) gekleurde jurken en de jongens strak in het (veel te glimmende) pak! (Ja, de outfits zagen er iets anders uit dan wij gewend zijn in Nederland! Haha..) Was wel leuk om een keer gezien te hebben, maar er was verder niet heel veel te doen..

Ze zijn trouwens bij de “service bar” in het restaurant bezig met een kleine verbouwing! Er komt een nieuwe bar in en als het goed is komt er een soft ijs machine! (Jammiee!!) De muren worden ook geverfd! Die zijn nu oud-geel en worden als het goed is roze met wit gestreept! Het is wel heel grappig om te zien hoe de bouwvakkers hier te werk gaan! Ze doen helemaal niet moeilijk en na 2dagen was het muurtje van de bar zo goed als afgemetseld! Niks geen meetlint, schietloodje over laser om te meten of alles recht is, maar gewoon uit de losse pols! En moet er een stukje van een steen af? Dan pak je toch gewoon een willekeurig stuk gereedschap en gaat er als een gek mee op die steen lopen slaan, met een beetje geluk gaat er dan precies de hoeveelheid af die jij graag wilt! Haha.. Ja, was best interessant om naar te kijken!

Ook had ik afgelopen week weer een kinderfeestje en het was weer gezellig! Dit keer waren het maar 6 meiden én Katharina kwam me helpen, helemaal goed dus! Ze hadden van te voren gevraagd of ik een aantal spellen wilde bedenken die we konden gaan doen, want daar had de moeder van de jarige specifiek om gevraagd.. Dus met een beetje hulp uit Nederland (dankuuu Kelly!!!) had ik een heleboel spelletjes klaar, zijn we uiteindelijk niet verder gekomen dan het spelletje wat ik zelf al had bedacht! De kinderen hadden meer zin om gewoon lekker te zwemmen dan spelletjes te doen met die warmte! (Wat ik overigens best begrijp, we hadden zelf ook wel zin om te zwemmen! Haha..)

Owhja, we hadden hier afgelopen vrijdag ook nog politie voor de deur staan!! (om 23.45uur!!!!) Ooit politiemannen gezien die bang zijn voor honden?? Ik wel!! Haha.. Hoe stom is dat? Na een lang gesprek bleek dat ze bij het verkeerde huis waren en is Joey met ze mee gelopen naar het goede huis! Ze moesten inderdaad bij één van de “staff-houses” van Sefapane zijn, maar niet bij die van ons! (gelukkig!)

Verder ben ik nog weer even bezig geweest met de boel een beetje versieren hier in het huis! Met een rol aluminium folie en wat gekleurd crèpe papier kun je iets heel leuks maken van een saai groen prikbord! Tja, je moet er toch wat van maken hè..

Vanavond gaan we lekker hier op het park wat eten, we zijn namelijk met z’n drietjes vrij! Wat zullen we vanavond weer eens voor een lekkers kiezen?? Kippenborst? Struisvogel medaillons? Spare ribs of toch iets van pasta?? Hmmm…. Moeilijk moeilijk moeilijk!! Ik laat het jullie weten wat het is geworden!

Volgens mij zijn jullie nu wel weer aardig op de hoogte van alle gebeurtenissen hier!
Tot schrijfs maar weer!
Liefs xxx

• 03 Oktober 2011 - 13:15

Iris:

Wat geweldig om te lezen elke keer.
    Love you !!!

• 03 Oktober 2011 - 15:39

Maarten:

over 4 maanden hebben we hier de elfstedentocht (waarschijnlijk). zal wel even wennen worden dan.
    maar dat duurt nog ff. eet smakelijk en have fun.
    groet marjan en maarten

• 03 Oktober 2011 - 18:06

Mama:

Hoi hoi, wat een verslag weer, hartstikke leuk. wat betreft de Elfstedentocht: het wordt hier donderweg wel 11 graden ja ja, temperatuurtje hé. Nou meisje, tot schrijfs.

Liefs Mama

• 04 Oktober 2011 - 21:41

Annemiek:

Hoi Michelle. Wat leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. De weken vliegen voorbij en inderdaad voor je het weet ben je al weer terug en is het hier winter, ik moet er nog niet aan denken (winter) dan he ! Geniet nog even wanneer zit je meestal op skype? dikke kus

• 05 Oktober 2011 - 19:23

Meikie!:

Hoi schatteke!
    Hoe is het daar? Hopelijk heb je het heeeel erg leuk daar en is het ook nog een beetje leerzaam. De foto's zijn echt super leuk vooral die van jou en Joey... hihii.. xx

• 08 Oktober 2011 - 21:06

Dorine:

Hoi Michelle, Leuk om te lezen over je belevenissen. Mooie foto's, ik ben helemaal jaloers op je daar je ook wild hebt kunnen waarnemen.

Wij zijn vandaag, druk met choreografe Marijke, bezig geweest. Dat was weer afzien. De nummers krijgen steeds meer body, 12 november komt steeds dichterbij. Er zullenl terzijnertijd wel opnames gemaakt worden en zullen ze op youtube verschijnen, dan kan jij ze daar ook zien.

Groetjes Dorine

• 09 Oktober 2011 - 10:55

Theo Van Der Linden :

Hoi Michelle ,
    Wat een verhaal weer , en vooral het verhaal van de verbouwing (ben zelf bouwvakker ,dus heel leuk om te lezen hoe ze het daar doen ).
    En ja al 1 maand om gaat zeker snel ,maar geniet er van ,en vooral van het weer daar .
    Het is hier al aardig fris ,kacheltje brand al af en toe .

Doe de groeten daar :)