Down under is Aussie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle - WaarBenJij.nu Down under is Aussie! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle - WaarBenJij.nu

Down under is Aussie!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

16 Augustus 2016 | Australië, Sydney

Hee allemaal!

Daar is ‘ie dan: m’n eerste verhaal over mijn Austrlische avontuur!

Donderdag 11 augustus was het zo ver, ik vloog in m’n eentje naar Australië! Wat een eind zeg.. Oef, daar heb ik me wel een beetje op verkeken. Om 14.15uur stapte ik in Amsterdam in het vliegtuig en vloog ik in 12 uur naar Bangkok waar we een korte tankstop hadden van 1,5uur. Even het vliegtuig uit en de benen strekken. Toen weer door en in 3,5 uur naar Taipei (Taiwan), waar ik een lange stop van 10 uur had. Helaas hadden we vertraging met vertrekken vanaf Bangkok en konden we niet gelijk in Taipei landen waardoor ik te laat was om met de gratis dagtour mee te kunnen... Wat betekende dat ik 9 uur lang op het vliegveld moest ‘hangen’ en letterlijk mijn tijd moest uitzitten. Uiteindelijk een defecte massagestoel gevonden (zo eentje waar je een muntje in moet gooien en dat ding begint te shaken), dus die heb ik me toegeëigend en daar maar een beetje in geluierd, het was niet anders! Vanaf Taipei nog een vlucht van 9uur naar Australië toe en uiteindelijk was ik om 10.30uur (lokale tijd) Down Under! Jeej.

De taxichaffeur stond klaar, nog even wachten op een paar andere mensen en toen eindelijk naar m’n gastfamilie. Daar werd ik heel open ontvangen: “Make yourself at home!”. De familie is heel lief. De jongste (Harper, meisje, 3,5 jaar) vindt het allemaal wel prima dat er een nieuwe au pair komt. Nu zijn er twee meiden waar ze gezellig mee kan spelen en tutten. De oudste (Saxon, jongen, bijna 7) moet nog heel erg wennen, maar dat was bij Antonia ook zo zei ze. Dus dat heeft tijd nodig, wat ook niet heel gek is. Als enige jongen in huis (papa woont in Amerika) en dan al die meiden om je heen, maar dat komt vast goed. Ik slaap de eerste 3 weken nog op de logeerkamer, omdat de huidige Au Pair (Antonia, Duits meisje) er ook nog is. Als zij naar huis gaat, verhuis ik naar haar slaapkamer en kan ik het echt “mijn plekje” maken! Het is een heel mooi, ruim en licht huis! Wel een beetje frisjes.. Maar het is hier nu ook nog winter natuurlijk. Overdag is het ruim 20 graden, prima weer om in een t-shirt te lopen. Maar zodra de zon ’s avonds weg is, is het gelijk een stuk kouder (ook in huis). Dus dikke dekens op bed, openhaard aan in de woonkamer en wachten tot het zonnetje ’s ochtends weer gaat schijnen! Haha..

Afgelopen zondag gezellig met Antonia en een andere Duitse Au Pair, Julia, naar een nationaal park geweest op weg naar de Figure 8 pools. Eenmaal een hele bergwandeling gedaan te hebben, kwamen we 2 rangers tegen die ons tegen hielden om verder te lopen naar de Figure 8 Pools omdat het te snel donker zou worden en we dan in het donker die hele bergbeklimming weer terug moesten lopen.. Dat was een beetje een domper, maar het zien van mijn eerste kangeroo (met baby in de buidel) maakt veel goed! Ik zal de komende dagen even wat foto’s maken van de omgeving hier en ook plaatsen bij m’n blog. Vandaag ga ik weer met Antonia en Julia op pad (volgens mij gaan we Sydney in) en vrijdag een eerste verjaardagsfeestje van een Nederlandse Au pair, gezellig!

Volgens mij was dat het wel even voor de eerste vier dagen, ik houd jullie op de hoogte!
See you later mate! 

  • 16 Augustus 2016 - 06:50

    Annemiek:

    Hoi, het was idd een hele reis, maar dan heb je ook wat toch ? Leuke ontvangst ook erg fijn dat je je gelijk lekker thuis voelt . Maak er een mooie tijd van . Liefs

  • 16 Augustus 2016 - 07:58

    Herrie Hagen:

    Wat een spannend reisverslag maar uiteindelijk na een lange reis goed aan gekomen ga er van genieten en succes met alles we lezen en kijken weer uit naar je volgende blog

  • 16 Augustus 2016 - 08:53

    Marijke Vos:

    Leuk om te lezen hoe het je daar vergaat. Heel veel plezier daar en ben zeer benieuwd naar de foto's zal vast schitterend zijn!

  • 16 Augustus 2016 - 10:36

    Sabine Loozeman:

    Klinkt veelbelovend.

  • 16 Augustus 2016 - 18:17

    Letitia:

    Leuk je eerste verslag te lezen, ik ben benieuwd naar het vervolg. Fijne tijd daar!

  • 17 Augustus 2016 - 06:45

    Astrid Huysman:

    Hey Michelle,

    Globetrotter!! Gaaf joh daar helemaal bij aussies. Heel veel plezier. Weer herinneringen maken. Superstoer.

    Liefs, Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Michelle

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 880
Totaal aantal bezoekers 25503

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Stage in Zuid-Afrika

13 Augustus 2016 - 30 November -0001

Au pair - Australie, Sydney

Landen bezocht: