Another 50 days over! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle - WaarBenJij.nu Another 50 days over! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle - WaarBenJij.nu

Another 50 days over!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

12 Januari 2017 | Australië, Sydney

Another 50 days over!

Ja ja, inmiddels woon ik alweer 150 dagen in Sydney (over een paar dagen 5 maanden!)! En ik kan je zeggen dat de tijd nog steeds als een razende voorbij vliegt! Ik moest daarom ook weer even m’n boekje erbij pakken om te kijken wat ik allemaal gedaan heb de afgelopen tijd, haha.. Ik zal jullie niet vermoeien en van iedere dag vertellen wat ik gedaan en gegeten heb, maar weer wat hoogtepuntjes van de afgelopen maand.

Zo heb ik samen met Nina de Bondi to Coogee walk gedaan. Hele bekende wandeling hier in Sydney die vanaf Bondi, langs Tamarama beach, Bronte beach, Clovelly beach en Gordon Bay naar Coogee gaat. Onderweg nog een kleine fotoshoot gedaan op Shark Point waar de golven tegen de rotsen aansloegen wat voor mooie plaatjes heeft gezorgd!

Ook ben ik naar de Dutch shop geweest!  Het was niet dat ik bepaalde dingen zó erg mistte dat ik er heen móést, maar op zondag kost het ov toch niks ($2,50 voor de hele dag reizen) en dus een leuk uitstapje. Ik moest er eventjes voor in de bus en trein zitten (meer dan 2 uur reizen), maar hé ook dat wordt na 2 maand in Sydney normaal! Haha.. Lekker stroopwafels, pickwick appeltaart thee, pepernoten, gevulde speculaas en een pakje Honig zelfmaak-erwtensoep gehaald!! En als kers op de taart nog even een heerlijk broodje kroket gegeten in het kleine cafeetje!

Daarnaast heb ik ook 5 december hier gevierd en mocht ook dit jaar de Sint weer helpen bij de Nederlandse school. En ik kan je zeggen, zwarte piet heeft zwaar met z’n kostuumpje in 30+ °C! Haha.. Maar het was een hele leuke sinterklaasmiddag met alle blije kindjes. Daarna heeft Sinterklaas ons nog even een lift gegeven naar de Botanical Gardens waar we met een heel stel meiden het Sinterklaas-dobbel-spel hebben gespeeld. Na Sinterklaas kwamen ook de laatste schooldagen eraan, met schattige schoolconcertjes van de kids en Saxon kreeg zelfs een award voor “outstanding effort”!

Had ik trouwens al gezegd dat ik een Beach Bucketlist heb gemaakt? Met google maps erbij heb ik (het grotendeel van) alle stranden in Sydney opgeschreven en mijn doel is om van elk strand een foto te hebben voor ik naar huis ga! Ik heb er 70 op m’n lijstje staan (en waarschijnlijk zijn er nog tientallen verscholen strandjes zonder naam) en heb er al 30 op de foto! 

Samen met Daniëlle, Nina en Milou heb ik ook nog de Hunter Valley tour gedaan. Een wijntour langs verschillende wijngaarden. Ik heb nog nooit zoveel wijntjes geproefd in m’n hele leven als op die ene dag! Haha.. En ik kan je zeggen: ik vond nog steeds niks lekker! Wel jammer dat we niet zo heel veel van de wijngaarden en omgeving zelf hebben gezien (want daar ging ik eigenlijk voor mee), maar het was wel een hele gezellige dag!

Verder ben ik met de kids nog gezellig een dagje op pad geweest. We gingen naar een oom van hun in de stad, maar niet met de auto: nee met de ferry! Dat was voor de kinderen natuurlijk al een heel avontuur op zich en helemaal toen Saxon de ferry meneer mocht helpen met een paar hendels omhalen, wat een feest!  De kids gingen lekker shoppen met hun oom, dus ik kon zelf ook even lekker door de stad slenteren.

Natuurlijk heb ik hier ook gezellig Kerst en Oud & Nieuw gevierd!! Het blijft gek hoor om met z’n allen rond de kerstboom te zitten in je korte broek met 30°C. De kinderen werden mega verwend door zowel de kerstman als door mama en de rest van de familie, wat een cadeautjes! En ook voor mij lagen er een paar lieve cadeautjes onder de boon!  Daarnaast gezellig met z’n allen gegeten hier, maar in plaats van kerst kalkoenen, eten ze hier veel vis: gamba’s etc. en veel gezwommen met de kids! Met Oud & Nieuw zat mijn host familie in Amerika en daardoor heb ik de jaarwisseling gezellig met de meiden kunnen vieren! We hadden kaartjes voor een park waar we heel goed uitzicht op het vuurwerk en de brug hadden. Maar ja, druk evenement, er worden zo’n 10.000 bezoekers verwacht, hoe laat ga je dan in de rij staan wachten voor een goed plekje? Juist, 13.00 uur (park zou om 18.00uur open gaan). Komen wij daar bepakt en bezakt met eten, drinken, stoeltjes en veel zonnebrand aan, zit er hooguit 40 man te wachten!! Hahaha.. Als we om 16.00uur waren gekomen hadden we ook nog goede plaatsen gehad, maar hé: we hebben het wel gezellig gehad al wachtende in die rij!

Bij Oud & Nieuw hoort natuurlijk ook een nieuwjaarsduik en die traditie zetten ze ook hier in Sydney voort. Al die gekke hollanders bij elkaar op 1 strand! Alle toeristen die langs kwamen lopen gingen foto’s van ons maken en toen we met z’n allen het Wilhelmus gingen zingen leken we helemaal wel een dagattractie! Haha.. Vervolgens aftellen en met z’n allen als een gek richting de zee rennen (maar dat is met dit weer niet echt een straf hier!)

Ook ben ik nog gezellig een dagje met Tessa en Camille naar Palm Beach geweest, heb ik Milou een koala en kangeroo’s geaaid in Featherdale Wildlife park, zijn we met de ferry naar Cockatoo Island geweest, heb ik veel opgepast bij verschillende Nederlandse families en stap ik nog steeds regelmatig op m’n fietsje naar het strand! Heerlijk allemaal!

Tot slot nog even mijn reisplannen die ik inmiddels heb geboekt. Ik ga in 4 weken tijd langs de oostkust reizen: met de bus vanaf Sydney helemaal omhoog tot net boven Cairns naar Port Douglas. In de tussentijd bezoek ik alle high lights zoals: Byron Bay, Noosa Everglades, Fraser Island, Whitsundays, Magnetic Island, Great Barier reef, Cape tribulation en Cairns zelf natuurlijk. Vanaf daar vlieg ik hoogstwaarschijnlijk door helemaal naar het zuiden, naar Melbourne. Om daar nog een paar dagen met vriendinnen te zijn en dan gaan we samen weer naar Sydney. Dan heb ik 1 of 2 dagen de tijd om m’n wasjes te doen en m’n spullen weer in te pakken, want begin april vertrek ik dan met Daniëlle nog voor 3 weken naar Nieuw Zeeland om daar met een campervan rond te reizen! Nog 6 weekjes werken, dan “lekker op vakantie” en dan zit het avontuur er alweer op en kom ik richting Nederland. Met koningsdag ben ik weer thuis!  Haha..

  • 14 Januari 2017 - 09:23

    Maarten:

    Hoi Michelle,

    Wat een geweldige reis , ik geniet elke keer een beetje mee met jou verhalen. blijf genieten en tot Koningsdag
    groet Maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Michelle

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 1805
Totaal aantal bezoekers 25489

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Stage in Zuid-Afrika

13 Augustus 2016 - 30 November -0001

Au pair - Australie, Sydney

Landen bezocht: