Van Down Under Australia naar Down town Los Angele - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Michelle - WaarBenJij.nu Van Down Under Australia naar Down town Los Angele - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Michelle - WaarBenJij.nu

Van Down Under Australia naar Down town Los Angele

Blijf op de hoogte en volg Michelle

29 September 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Van Down Under Australia naar Down town Los Angeles

Ja ja, jullie lezen het goed: Los Angeles – Amerika! Nog “maar” 6,5 week (6,5 week alweer!!) in Australië en nu al op vakantie naar nog een andere kant van de wereld! Dus deze blog is geschreven vanuit Amerika, maar ik moet even m’n notitieboekje erbij pakken om te zien wat ik ook alweer allemaal gedaan heb ik de afgelopen tijd! Haha..

Oh ja, we zijn met een heel stel meiden naar de 360°C Bar geweest in Sydney. Een bar op best wel veel meters hoogte die uitkijkt over de hele stad Sydney, een hele ervaring op zich! Nu hadden wij ook nog de General Manager van het restaurant/bar naast ons zitten en hij vroeg ons of we wat foto’s op Facebook wilde zetten met de naam van het restaurant erbij en dan zou hij voor wat te eten zorgen. Zo gezegd, zo gedaan. Wij posten wat foto’s en hij zorgde voor frietjes, gefrituurde inktvis en soort bitterballetjes met risotto en champignons!  Iedereen blij! Haha..

Ook ben ik weer lekker aan het zingen geweest! (Zo blij dat ik dit koor heb gevonden en lekker kan blijven zingen in Australië) Naast de gewone repetities die heel toevallig, net als Song & Relation, ook op donderdag zijn hadden we ook een extra repetitie met Darren Percival. Hij was finalist in de Australische versie van The Voice! Hij is “gast zanger” (zeg je dat zo?) bij ons concert van 5 november. Heerlijk de hele zaterdagmiddag gezongen met alle 6 de koren van de vereniging Hummingsong choirs!  Daarnaast nog een extra zondagmiddag repetitie gehad met alleen de sopranen bij één van de dames thuis, super gezellig en ze had nog lekker voor ons gekookt ook! (Een aanrader om bij S&R ook in te voeren! Het is én gezellig én zeker handig om met iedereen van één stemgroep samen te oefenen  )

Ik heb best veel gedaan lees ik net terug in m’n notitieboekje! Haha.. Dus als jullie nog even hebben, dan typ ik nog even verder! Ik ben namelijk ook met twee andere Nederlandse Au Pairs (Kayleigh en Donna) naar het Chocolade festival geweest en naar Palm Beach! Onze dag was al helemaal goed toen we echte Hollandse poffertjes met Nutella en aardbeien hadden gegeten, maar werd nog beter toen we uiteindelijk naar 1,5 uur bussen bij het mooie Palm Beach aankwamen!

Verder ben ik op een regenachtige woensdag samen met Harper naar de bioscoop geweest: Secret life of Pets  En hij was leuk!! Met Tessa (ook een Nederlandse Au pair die ik in Nederland al had ontmoet) een poging gedaan om van Balmoral Beach naar Chinamans beach te lopen langs de kustlijn, maar op een gegeven moment lieten de rosten ons niet meer verder wandelen! Haha.. (Gewone rosten in het water, niks engs op hoge meters boven de grond, maar we konden gewoon niet verder zonder te zwemmen en daar waren we niet op voorbereid! Haha..)

Ook ben ik nog op pad geweest met de gratis Hop – Skip – Jump bus, die rijdt rond in de buurt van Manly en omgeving. Dus eerst een kleine wandeling van 20 minuten naar de eerste opstapplaats en vervolgens met het busje naar Clontarf, een strand bij een haven en de Spitbridge. Vervolgens een uurtje later weer op de bus gestapt, naar het volgende strand: Forty Basket Beach en vanaf daar een kleine klim gemaakt naar het naastgelegen kleine, maar super mooie strandje Reef Bay. Je moet er af en toe wat voor over hebben, maar dan vind je wel de mooiste plekjes!

En nu ben ik dan in Amerika – Los Angeles! (De familie waar ik in Australie Au Pair ben, die ouders zijn gescheiden en papa woont in Amerika en aangezien de kinderen vakantie hebben op school, zijn wij nu hier voor 2 weken vakantie). Afgelopen vrijdagochtend om 11.00uur Australische tijd vlogen we richting Amerika en vrijdagochtend 07.00uur kwamen we aan in Amerika.. Lang leve het tijdsverschil! Haha.. Australië en Amerika scheelt 17 uur aan tijd! Zaterdag met Lyft (een Amerikaanse (?) versie van Uber) naar Santa Monica beach geweest, zondag lekker een rustdagje want de hele familie was naar Baseball. Maandag zijn we naar Walt Disney geweest waar ik in maar liefst 2 attracties ben geweest.. We waren er om 9.30uur en om 13.00uur liepen we weer richting de uitgang! Papa vond het namelijk te druk en te warm worden en was er klaar mee. Toch makkelijk als geld geen rol speelt, even met 6 personen naar Walt Disney voor 3,5 uur! Haha.. Gisteren heb ik een fietstour door Los Angeles gemaakt en het was een privetour! Ja ja, ik was de enige gekke tourist die gisteren een fietstocht van 52 km wilde maken blijkbaar. Het was wel even afzien.. Het eerste stuk door Beverly Hills (heet niet voor niet zo) viel zwaar tegen en door de warmte en inspanning zijn we het eerste stukje met de auto verder gebracht, kwartiertje later weer op de fiets! Veel gezien! Onder andere het oude huis van Marilyn Monroe, de flimlocatie Greystone, Santa Monica beach, Venice beach met de oude ‘canals’, een stukje van Route 66 gefiets, het huis van Dokter Phil en mijn favoriet: de plek waar de race scene van Grease is opgenomen! (Niet dé plek, want die is niet bereikbaar, maar het verlengde ervan!)  Ja, dat was de zere billetjes meer dan waard.

Net heb ik een klein koffertje ingepakt, want morgen vliegen we “even” naar Michigan (als ik het goed heb..) voor een golftournooi. (Papa is gek van golf en speelt zelf ook vrij goed). Dan komen we zondag weer terug en volgens mij vliegen we dan maandag voor een paar dagen naar New York, ach stelt niks voor toch? Haha.. En dan volgende week zaterdag weer richting Australië. In m’n volgende blog laat ik jullie weten hoe Michigan en New York waren, maar dat later!

Voor nu welterusten (ja, het is hier bijna bedtijd terwijl jullie in Nederland net wakker worden) en tot de volgende keer maar weer! 

  • 29 September 2016 - 08:52

    Dorine Vreeken:

    You have the time of your live, enjoy as much as you can.

  • 03 Oktober 2016 - 14:18

    Samantha- Au Pair Team:

    Wat een geweldig avontuur ben je aan het beleven, enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Los Angeles

Michelle

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 25492

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Stage in Zuid-Afrika

13 Augustus 2016 - 30 November -0001

Au pair - Australie, Sydney

Landen bezocht: