Al bijna een maand in Australië! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle - WaarBenJij.nu Al bijna een maand in Australië! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Michelle - WaarBenJij.nu

Al bijna een maand in Australië!

Blijf op de hoogte en volg Michelle

06 September 2016 | Australië, Sydney

Al bijna een maand in Australië!

Geen idee of ik m’n vorige verhaal ook zo begon, maar: time flies when you’re having fun!! De tijd vliegt echt voorbij. Gisteren hebben we helaas Antonia moeten uitzwaaien.. Alweer drie weken voorbij en nu moet ik het echt alleen doen! Maar wat hebben we drie super gezellige weken gehad en wat een mazzel dat we het zo goed met elkaar konden vinden! (Als je sommige andere horror verhalen hoort over oude en nieuwe au pairs die elkaar moeten inwerken..)

Wat heb ik in die tijd allemaal gedaan? Samen met Antonia, Janine en Mieke zijn we naar Shelly beach geweest. Een klein strandje een stukje verder dan Manly beach (Manly is één van de populairste stranden). Hier zou namelijk een festival zijn, nog nooit zo’n klein festival gezien! Haha.. Ja, dat was een beetje een flop!

Vorige week maandag is de vader van de familie samen met zijn oudste zoon overgevlogen vanuit Amerika. (Ik ben au pair bij een alleenstaande moeder, gescheiden). Niet zomaar hoor, nee omdat Saxon gisteren jarig was, hij vorige week zondag z’n kinderfeestje gaf, we afgelopen zaterdag een feestje voor de familie hadden en het afgelopen zondag (4 sept) vaderdag was. Dus voor alle vaders nog: fijne vaderdag! Haha.. Het was dus een drukke bedoeling hier in huis met twee au pairs, 3 kinderen en 2 ouders, lijkt villa kakelbont wel!

Ook ben ik inmiddels bij een Meet & Greet van Smart Au Pairs (de Australische organisatie) geweest. Naast het eten van m’n eerste Timtam (hét australische koekje) en het ontmoeten van een heleboel nieuwe leuke au pairs, heb ik ook ineens een heeeeele lange bucketlist! Haha.. Oeps! De zaterdag erop zijn we met 5 meiden (van de Meet & Greet) lekker uiteten geweest, met uitzicht op het water en de Harbour Bridge!

Afgelopen week ben ik ook voor het eerst bij een dameskoor wezen kijken. Ik wilde heel graag ook hier in Australië blijven zingen, maar kon nog niet echt iets vinden. Eerst kwam ik op internet bij een koor terecht wat bij de Sydney Universty hoorde, maar daar moest je lid voor zijn en dat was allemaal lastig lastig.. Uiteindelijk heb ik een koor in Mosman gevonden (20 minuten met de bus vanaf ons) en daar ben ik wezen kijken. Conclusie? Super leuk! De gemiddelde leeftijd ligt wel iets hoger dan bij Song & relation, maar ook hier is de “lekker-gek”-factor aanwezig, de dirigente is heel leuk en super enthousiast en ze zingen bekende nummers! Dus vanaf nu zing ik ook bij een koor in Sydney! 

Verder was het afgelopen weekend feestweekend hier! Zaterdag hebben we de verjaardag van Saxon gevierd met familie en vrienden. We zijn vanaf 13.00uur de hele dag aan het eten geweest! Haha.. Ja, zoveel was er te eten! Antonia en ik hebben samen voor Saxon een echte Star Wars taart gemaakt en die viel goed in de smaak (letterlijk en figuurlijk). Zondag heb ik samen met Nina (ook een Nederlandse au pair) een verjaardagspicknick georganiseerd voor een heel stel au pairs! Mijn verjaardag was 2 weken geleden en nina was afgelopen week jarig en met 14 meiden die allemaal wat te eten mee nemen, was het zondag ook weer een lekker vreetdag! Haha..

Vandaag heb ik al mijn spullen vanuit de “logeerkamer” na de slaapkamer boven verhuist. Hier sliep Antonia eerst, maar nu zij (helaas) weg is, kan ik daar lekker mijn eigen ding doen! Eindelijk een fatsoenlijke hoeveelheid opbergruimte, mijn eigen douche en wc en boven (wat iets minder gehorig is dan beneden..) Nog even wat spulletjes halen zoals een prullenbak en een wasmand, maar het is al heerlijk ‘mijn plekje’.

En deze week moet ik dan echt alleen aan de slag als au pair! Nou ja.. “alleen”? De vader van de familie is hier nog deze week en hij brengt de kinderen ook vaak weg, maar vanaf volgende week is alles weer “normaal”, dan is de rust weer weder gekeerd in villa kakelbont! Volgens mij was dat het voor nu wel weer even en zijn jullie allemaal weer op de hoogte, tot de volgende keer!!




P.s. had ik al verteld dat ik met de familie mee “op vakantie” ga naar Amerika? :D Niet om jullie jaloers te maken hoor, gewoon een klein detail! Haha..

  • 06 September 2016 - 21:05

    Odet :

    Wat??? Op vakantie naar Amerika terwijl je net een maand in Oz bent? (ja ik begin altijd onderaan te lezen) Ik ben WEL jaloers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Michelle

Actief sinds 11 Aug. 2011
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 25496

Voorgaande reizen:

01 September 2011 - 01 Februari 2012

Stage in Zuid-Afrika

13 Augustus 2016 - 30 November -0001

Au pair - Australie, Sydney

Landen bezocht: